søndag den 12. maj 2013

Kokostoppe med lakrids

Til jer der ikke allerede ved det, så er det kagens dag på tirsdag.
Uh det er nu en ret god dag, og i den anledning, skulle søde mor og jeg, lige afprøve en kageopskrift. 
For vi er tosset med kage!

Kokostoppe med lakrids:
3-4 æg
2 teske lakridspulver
300 g sukker
300 g kokosmel
100 g revet marcipan
200 g mørk chokolade

Rør æg, sukker, kokosmel og revet marcipan sammen til en masse og stil på køl i min. 1 time.
Form små toppe af massen, vi vejede 20 gram af til hver top, for at de blev ens. 
Stil toppene direkte på en bageplade med papir og bag dem i ca. 10 min ved 180 grader.

Imens smeltes chokoladen i vandbad, og dyp toppene heri, når de er afkølet.





Min søde svigerinde bagte de her kokostoppe til mig for nogle uger siden, de er lavet lidt anderledes, og nøj de var også gode. Skal nok dele opskriften med jer, når jeg selv får dem bagt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar