lørdag den 30. marts 2013

Påskesnitter

I Alt for damerne for 14 dages tid siden, så jeg en opskrift på Passionssnitter.
De skriver, at hvis man elsker den klassiske hindbærsnitte, så skal man prøve den her.
Jeg elsker hindbærsnitter, så den måtte prøves.

Jeg vil kalde dem dog påskesnitter, nok mest på grund af den fine gule farve glasuren har!

Opskrift til ca. 16 påskesnittersnitter:

Mørdej:
400 gram hvedemel
160 gram sukker
40 gram kokos
250 gram smør
1 æg

Marmelade

Glasur:
Saft af 4 passionsfrugter og ca. 3 dl flormelis

Mel, sukker, kokos, smør og æg blandes sammen til en ensartet dej.
Del dejen i to, og form to lige store rektangler på to stykker bagepapir.
Stilles herefter koldt i min. 30 min.

På den ene dej smøres en godt lag marmelade og det andet stykke dej, ligges ovenpå.
Tryk de to stykker den sammen rundt i kanten, så syltetøjet ikke flyder ud.
Bages i ca. 15 min ved 200 grader.

Når den er kølet lidt af, smøres en lag passionsglasur på toppen, og snitterne skæres ud, i den ønskede størrelse.

Jeg brugte Meyers Clementin marmelade, da jeg ikke kunne finde en passions-kokos-marmelade. 
Men det fungerede ret godt til passionsglasuren.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar